HS Düsseldorf >> 
Fachbereiche >> 
Institute >> 
Organe und Gremien >> 
Verwaltung >> 
Hochschulbibliothek >> 
Campus IT >> 
Suche & Hilfe >> 

FB 1 Architektur >> 
FB 2 Design >> 
FB 3 Elektro- & Informationstechnik >> 
FB 4 Maschinenbau >> 
FB 5 Medien >> 
FB 6 Sozial/Kulturwiss. >> 
FB 7 Wirtschaft >> 

Aktuelles >> 
Studium >> 
Personen >> 
Showroom >> 
Studienbüro >> 
Dekanat >> 
Internationales >> 
Forschung & Entwicklung  >> 

Projekte >> 
Labore, Pools & Studios  >> 

HSD

Hochschule Düsseldorf
University of Applied Sciences


FB5

Fachbereich Medien
Faculty of Media

Labor für Virtuelles Studio / Virtuelle Realität



Publikationen >>
Presentationen >>
Forschung >>
Technologie >>
Galerie >>
Abschlussarbeiten >>
Events >>
Lehre >>
Anfahrt >>
Labor Suche >>
Aktuelles >>

David Hughes: History of keying/matting and how it developed from the film industry

 

David Hughes: The principle of matting through subtraction and the historical reasons why it is done this way. The primary influences involved in getting a good result:

  1. The backing (Blue / Green Screen)
  2. The lighting
  3. The lens
  4. The camera
  5. Explanation of Ultimatte's primary principles as it concerns Flare Correction.
Was: Vortrag zum Thema KEYING
Wann: 7. Dezember 2012
Ort: Raum H 1.1, FH Düsseldorf, Josef-Gockeln-Str. 9, 40474 Düsseldorf
Zeit: 9:00 - 10:30
Info: David Hughes ist EAME Manager bei Ultimatte Europe.

 

Veröffentlichungen

Virtual studio technology - The 1996 Eurovision Song Contest
David Hughes, EBU Technical Review, 1996.
David Hughes at the IBC 2012

FH D FB 5 VSVR

18.02.2013

Seitenanfang ^^ 

Kontakt >> 
Suche >> 
Impressum >>